×

NMB BANK
NIC ASIA

स्वामी रामानन्द गिरिजी महाराज एक असाधारण, अपरम्परावादी, नितान्त मौलिक एवं भिन्न संन्यासी हुनुहुन्थ्यो । उहाँ धादिङमा जन्मनु भयो, तनहुँ देवघाटलाई कर्मस्थल बनाउनु भयो । धादिङ र तनहुँ जोडिएकै जिल्ला हुन् । उहाँ कहिल्यै हराउनु भएन ; सधैँ देखिइरहनु भयो । उहाँले अध्यात्मलाई रहस्य बन्न दिनुभएन, हत्केलाको अमलाजस्तै स्पष्ट देखिने र चिन्न सकिने बनाउन चाहनु भयो । त्यसैका लागि प्रयासरत रहनु भयो, उहाँ विद्यालयीय शिक्षा र स्वाध्याय दुबैमा बेजोड हुनुहुन्थ्यो । उहाँले वेदान्तमा आचार्य र राजर्षि जनकका विषयमा विद्यावारिधि (पीएच्.डी.) गर्नुभयो ।

Muktinath Bank

धादिङ जिल्ला, नेपालका रामप्रसाद सुवेदीले २०४८ सालमा वाराणसी दक्षिणामूर्तिका निरञ्जन पीठाधीश महामण्डलेश्वर स्वामी महेशानन्दजी महाराजबाट संन्यास ग्रहण गर्नुभयो र रामानन्द गिरि हुनुभयो । उहाँ देश, समाज र सरकार सबैबाट समानरूपमा सम्मानित सन्त हुनुभयो । उहाँले वेदान्त ज्ञान विस्तारका लागि लेख्ने, प्रवचन गर्ने र देश-विदेशको भ्रमण गर्ने काम गर्नुभयो । 


Advertisment
RMC TANSEN
IME BANK INNEWS
shivam ISLAND

आफ्ना महान् गुरू महेशानन्दजीमा असीम आस्थास्वरूप उहाँले गुरूकै नाममा वि.सं. २०५० सालमा महेश संन्यास आश्रम, महेश संस्कृत गुरूकुलम् स्थापना गरी पठन-पाठनको काम शुरू गर्नुभयो । यस आश्रमको सफलता पछाडि कठोर अनुशासन, उदाहरणीय इमान्दारी, मागेका साधन-स्रोतको पैसा-पैसाको सदुपयोग र अनेकानेक व्यक्तिको विशिष्ट ज्ञान,सीप र पवित्र एवं नि:स्वार्थ सेवाको संयोजन रहेको छ । 


Advertisment
Nabil box
Kumari

संयोग संयोग नै हो , यसको पूर्वानुमान वा योजना गरिँदैन । स्वत: हुन्छ, अरू कुराले अर्थ र प्रयोजन दिन्छन् । यो वर्ष अर्थात् वि.सं.२०७५ साल आश्रम तथा गुरुकुल स्थापनाको २५औं वर्ष हो । यस २५ वर्षमा स्वामी रामानन्द महाराजले यस आश्रमलाई देवघाटको फौलादी चट्टानमा ठड्याउनु भएको छ जुन चट्टानको निर्माण कृष्ण गण्डकी र त्रिशुली अनि तिनका अनेक सहायक नदीले गरेका छन् । यस सन्दर्भमा गुरुकुलले उच्चकोटिको संस्कृत शिक्षा विद्यार्थीहरूलाई दिइआएको र आश्रमले सन्त, महात्मा र संन्यासीलाई गाँस-बासको व्यवस्था गरी सेवा पु~याइरहेको कुरा उल्लेखनीय छ । गुरुकुलले कक्षा ६ देखि आचार्यसम्म आवासीय सुविधा सहित नि:शुल्क औपचारिक शिक्षा प्रदान गर्दैआएको छ । एक सफल एवं आदर्श गुरुकुलमा हुने सबै कुरा यस आश्रममा उपलब्ध छन् । 

Vianet communication
Laxmi Bank

स्वामी रामानन्द गिरिजी महाराजले लेख्नुभएका नौ पुस्तक प्रकाशित छन् । उहाँ दर्जनभन्दा बढी मान-सम्मानबाट विभूषित हुनुभएको थियो । 

अहिले महेश सन्यास आश्रम तथा गुरुकुलमा ६ कक्षादेखि आचार्यसम्मका विद्यार्थी, तिनलाई पढाउने गुरुहरू, आश्रमको व्यवस्थापन, प्रशासन एवं सञ्चालनमा संलग्न व्यक्तिहरू समेत करीव २५० जनाको खाना-दाना, चिया र खाजाको व्यवस्था हुँदै आएको छ । उपर्युक्त कामका लागि अहिले आश्रमले मासिक रु.पाँच लाखभन्दा बढी रकम खर्च गर्ने गरेको प्राचार्य श्री गुरुप्रसाद सुवेदी बताउनु हुन्छ । भक्तहरूबाट प्राप्त दान, मुष्टिदान र यज्ञादिबाट प्राप्त एवं बचत हुने रकम नै आश्रमको आम्दानीका मुख्य स्रोत हुन् ।

महेश गुरुकुलम्‌ले २०५६ सालमा संस्कृत विश्वविद्यालयबाट सम्बन्धन पायो र त्यस बेलादेखि आजसम्म यहाँका छात्रले विश्वविद्यालयको जाँचमा उत्कृष्ट नतीजा हासिल गर्दैआएका छन् । 

स्वामीजीले गुरुकुल परम्परा अनुसार नै कास्कीमा अम्बरेश्वर संन्यास आश्रम र गौरीशंकर ब्रह्मविद्यापीठ स्थापना गर्नुभयो । साथै काभ्रेको जनागाल र झापा लगायतका स्थानमा विद्यापीठको स्थापना र सुसञ्चालनमा उहाँ दत्तचित्त रहनुभयो ।

स्वामीजी जहाँ जहाँ असल श्रोता र भक्त हुन्थे त्यहाँ त्यहाँ पुगेर प्रवचन गर्नुहुन्थ्यो । यस सन्दर्भमा म उहाँको  शंकराचार्य मठ, पशुपति र सत्सङ्ग परिवार जाउलाखेलमा हुने कार्यक्रम सम्झन्छु । जाउलाखेलमा हुने अपराह्नको कार्यक्रममा म र मेरी श्रीमती नियमित सुन्न जान्थ्यौं । सभाकक्ष (हल) टन्न भरिएको हुन्थ्यो । उहाँका भक्त र श्रोता टाढा-टाढाबाट प्रवचन सुन्न आउँथे । खचाखच भरिएको हलमा कसैले केही छिसिक्क ग-यो भने स्वामीजीले त्यसको सातो लिनुहुन्थ्यो । उहाँको प्रवचनमा भाग लिने मानिस मूर्तिवत् भएर सुन्थे । त्यहाँ हल्लिने, हात-खुट्टा हल्लाउने र खोक्ने छुट हुँदैनथ्यो । उहाँले त्यस्तो कडा अनुशासनमा आफ्ना भक्त र श्रोतालाई राख्ने गर्नुहुन्थ्यो । स्वामीजीले वेदान्तका जिज्ञासुलाई ‘टिनीमिनी टिनीमिनी’ ‘घण्ट टण्ट’ गर्नु जरुरी छैन भन्ने कुरा बरोबर भनिरहनु हुन्थ्यो । वेदान्त श्रवण गर्ने, मनन गर्ने र जीवनमा उतार्ने अनि व्यवहारमा सधैँ अनुभूत गरिनुपर्ने कुरामा जोड दिने गर्नुहुन्थ्यो ।

म र श्रीमती शान्ता गौतम २०५३ सालदेखि देवघाट जान थालेका हौं । ५३ सालको माघे सक्रान्तिका दिन संगममा जाँदा हामी महेश आश्रममा नै बस्यौं । हाम्रो बासको व्यवस्था श्री  माधव पौडेल र उहाँकी धर्मपत्नी श्रीमती मीना पौडेलको सौजन्यबाट भएको थियो ।  स्वामी रामानन्द गिरिजी महाराज, पौडेल दम्पत्ती, शान्ता गौतम र म प्रकाश संन्यास आश्रम सिनामङ्गल (कालिमाटीडोल) देखि नै परिचित थियौं ।  माघे सक्रान्तिको दिन त्रिशुली र कालीगण्डकीको सङ्गम देवघाटमा हामीले स्नान ग-यौं । त्यसपछि हामी कलैया जाने तयारीमा थियौं । स्वामीजीले त्यस बखत भन्नुभयो:--‘दामोदरजी, तपाईं  यहाँ हुनुहुन्छ केही दिन । यहाँ हाम्रा छात्रलाई आफ्ना अनुभव सुनाइदिनुहोस् ।‘  मैले पनि आफूले जानेका स्थानीय विकास र प्रशासनका सामान्य कुरा प्राथमिक तहका विद्यार्थीलाई बुझाउन थालें । स्वामीजी सधैँ आफ्नो स्थानमा बसी कुरा सुन्ने गर्नुहुन्थ्यो ; कहिल्यै कुनै प्रश्न गर्नु भएन ।

२०५३ साल देखि हामी नियमित देवघाट जान थाल्यौं ।  २०६६ सालमा हामीले एक महिना बस्दा ज्यादाभन्दा ज्यादा कार्यक्रममा सहभागी हुने अवसर पायौं; समय बितायौं । बिहानदेखि हाम्रो खाना-दाना आश्रममै हुन्थ्यो; दिउँसोको खाजा हामी कोठामा लिन्थ्यौं तर चिया आश्रमबाट आउँथ्यो । देवघाटका गलेश्वर आश्रम, हरिहर आश्रम महेश आश्रमका बीच सधैँ हामीले सौहार्द्र सम्बन्ध रहेको पायौं । कुनै एक आश्रममा विशेष कार्यक्रमको आयोजना गरिएको छ भने अरू आश्रमका सम्पूर्ण  व्यक्ति आमन्त्रित गरिएका हुन्थे; आश्रममा चुल्हो बल्दैनथ्यो । स्वामी रामानन्द महाराजसँगै आश्रमका सबै सदस्य निम्तो गर्ने आश्रममा तोकिएको समयमै पुग्थे र प्रसाद ग्रहण गरेर मात्र आ-आफ्ना आश्रममा फर्किन्थे ।
     
फागुन २०६७ मा पनि हामी देवघाट गएका थियौं । आश्रममा प्रवेश गरेपछि हामी क्रमिक रूपमा त्यहाँका सबै कार्यक्रममा सहभागी भयौं । नियमित कार्यक्रमका अतिरिक्त चितवन र नवलपरासीका विभिन्न स्थानमा धार्मिक कार्यक्रम हुन्थे, स्वामीजीलाई आमन्त्रित गरेको ठाउँमा अनुकूलता हेरी उहाँले हामीलाई पनि जाऊँ भन्नुहुन्थ्यो ; जान्थ्यौं । यस क्षेत्रमा हुने कार्यक्रमहरूमा हामी स्वामीजीका साथै सबै ठाउँमा पुग्थ्यौं ।

अब म संक्षेपमा देवघाटकाको भौगोलिक विभाजनबारे चर्चा गर्छु । देवघाटलाई त्रिशुलीले चितवनखण्ड र तनहुँखण्डमा विभाजन गरेको छ । यी दुई खण्ड उत्तरी र दक्षिणी गोलार्ध्दजस्ता छन् । दुई गोलार्ध्द मिलेपछि पूर्ण पृथ्वी बनेजस्तै चितवनखण्ड र तनहुँखण्ड मिलेपछि देवघाट बन्दछ । दुई गोलार्ध्दमा दुईथरी वातावरण र विशेषता भएजस्तै चितवनखण्डको आफ्नै विशेषता छ । यहाँ संकीर्तन, भजन, पूजापाठ, हनुमानचालिसाको पाठ भइरहन्छ भने तनहुँखण्डमा गीता, उपनिषद् र वेदान्तको चर्चा हुन्छ । त्यहाँ परम्परागत आश्रमीय वातावरण पाइन्छ । तीनवटै आश्रममा विद्यार्थीहरू अध्ययन गर्छन् । 

रामानन्द गिरिजी महाराज चितवनतर्फको कार्यक्रममा पनि बडो स्नेहपूर्वक भाग लिनुहुन्थ्यो । आमन्त्रण गरेपछि त्यहाँको कार्यक्रममा उपस्थित भै प्रवचन गर्नुहुन्थ्यो; आयोजक तथा सहभागीहरूको उत्साहमा थप उत्साह प्रदान गर्नुहुन्थ्यो । यो त्यहाँ चलिरहने प्रकृया थियो ।

स्वामी रामानन्दजी महाराज बेजोड याचक हुनुहुन्थ्यो । उहाँ माग्ने काम गर्न त्यति लजाउनु हुन्थेन । उहाँको यस व्यवहारले मलाई सन्त कबिरको दोहा याद आउँछ :--

मर जाउँ मागु नहीं अपने हितके कारणै,
परहितके कारणै मोहे न आवै लाज ।।

महामना मदनमोहन मालवीयको स्तरमा पुग्नु भएन रामाननद् गिरिजी महाराज माग्ने कुरामा । मालवीयजीको त माग्ने स्तर कस्तो थियो भने कुनै दाताले मसँग दिने कुरा केही छैन, केवल केही इँट छन् यिनै इँट दान गर्न सक्छु भनेमा मालवीयजी तिनै इँट दानमा स्वीकार गर्नुहुन्थ्यो । महेश संन्यास आश्रमका प्रारम्भिक दिनमा अर्याल बन्धुहरू श्री कृष्णप्रसाद अर्याल र उहाँका दाइको विशेष योगदान पनि सम्झिनुपर्ने हुन्छ । उहाँहरू दुबै नन्दीरात्री पाठशालामा पढाउनु हुन्थ्यो । दाइ अर्यालजीले प्राथमिक तहका विद्यार्थीहरूको पढाइको स्तर र जग निर्माणमा योगदान गर्नुभएको कुरा स्मरणीय छ । 

रामानन्द गिरिजी महाराजको अनुरोधमा संस्कृत पठन-पाठनका क्षेत्रमा सरकारी सेवाबाट निवृत्त धेरै विशिष्ट विद्वान्‌हरूले महेश गुरुकुलम्‌लाई विशेष योगदान गर्नुभएको कुरा उल्लेख्य छ । पठन-पाठनका सन्दर्भमा मैले स्वयं त्यहाँ मध्यमा अन्तिम वर्षका विद्यार्थीलाई  नियमित कक्षा लिन शुरू गरें । म नेपाल परिचय पढाउँथें जुन ५० अङ्कको हुन्छ । नेपाल परिचय विषयमा विद्यार्थीले ७० प्रतिशतभन्दा बढी अङ्क ल्याउँदैनथे । मैले देख्दा यो विषयमा देवघाटका विद्यार्थीले सजिलै ९० प्रतिशत अङ्क प्राप्त गर्नुपर्ने हो । मैले पढाउने कक्षामा गलेश्वर आश्रम, हरिहर आश्रम र महेश संन्यास आश्रम तथा गुरुकुलमका विद्यार्थी समेत पढ्थे । उनीहरूको सिक्ने,जान्ने इच्छा देखेर म अचम्भित हुन्थें । म उनीहरूले ‘नेपाल परिचय’ अध्ययन गर्दा सकेसम्म जीवनोपयोगी व्यावहारिक र उपयोगी ज्ञान प्राप्त गरुन् भन्ने चाहन्थें जसमा उनीहरूको पनि चाख र रुचि रहन्थ्यो । 

हामी सबैले हाम्रा महान् गणितज्ञलाई चिनेकै छौं ! त्यो गणितज्ञ जसले स्थलवासी सात अर्ब मानिसको मात्र हैन चराचर सम्पूर्णको प्रत्येक निमेषको हिसाब राखेको छ, जसमा उसले भूलचूक गर्दैन, पक्षपात हुँदैन र निर्धारित समयमा घण्टी ठोक्छ । स्वामी रामानन्दजीका लागि त्यो घण्टी २४ असार २०७४ का दिन शंकराचार्य मठ, पशुपति, काठमाडौंमा ठोकियो : उहाँ ब्रह्मलीन हुनुभयो । उहाँको जलसमाधि गुरुपूर्णिमाका दिन देवघाटमा गरियो । 

म र पत्नी शान्ता ७ साउन २०७४ का दिन १२ बजेतिर देवघाट पुग्यौं । हामीलाई मञ्जुश्री फाइन्यान्स लि.का नारायणघाट शाखा प्रबन्धक श्री अभय मुडभरीले झोलुङ्गेपुलको चितवनतर्फको ढोकामा ओरालिदिनुभयो जहाँबाट हामी हिंड्दै आश्रममा पुग्यौं । केही समयको आरामपछि आश्रमको कार्यालय गएँ जहाँ श्री रमणानन्दजी, प्राचार्य श्री गुरुप्रसाद सुवेदी र प्राध्यापक श्री फणिन्द्र हुनुहुन्थ्यो । उहाँहरू २०५३ सालदेखि नै आश्रमसित सम्बन्धित हुनुहुन्छ र म पनि उहाँहरूलाई त्यसै बखतदेखि चिन्दछु । 

गृहस्थहरूमा १३ दिनमा क्रिया-कर्म टुङ्ग्याउने चलन छ ; संन्यासीहरूको १६औं दिनमा नयाँ उत्तराधिकारीको घोषणा गरिन्छ, र मठको गद्दीमा आसिन गराइन्छ । तदनुसार उपस्थित सन्त महन्तले विधिपूर्वक गद्दी-आरोहणको घोषणा गर्नुभयो । ८ साउन २०७४ आइतवारका दिन स्वामी रमणानन्द गिरिजी महाराजलाई महेश संन्यास आश्रम र गुरुकुलम्‌को पीठाधीश घोषणा गरियो । त्यसपछि उहाँले उपस्थित सम्पूर्ण सन्त महन्तको विधिपूर्वक पूजा गरी  ठूलो भण्डाराको आयोजना गर्नुभयो र सबै सन्त महन्त संन्यासी तथा अन्य आमन्त्रित विद्वान्‌हरूलाई यथायोग्य दान-दक्षिणा सहित विदा गरेपछि कार्यक्रम समापन गरिएको थियो ।

५/१५ महालक्ष्मीमार्ग
लगनखेल, ललितपुर

hAMROPATRO BELOW NEWS
TATA Below
कात्तिक ८, २०८०

असोज तेस्रो साता बिहीबार, बुकीबाट गोठ औल झर्ने दिन । लाहुरेहरू आउनु र बुकीबाट गोठालाहरूको हुल गाउँमा झर्नु दशैंको रौनक हो । ‘भोलि साँझ डाँफे चराउन जाने’, सुत्ने बेला गोठमा सल्लाह भयो । घर...

असोज ६, २०८०

सानीमा भेट्न चितवन गएको थियो गोपाल चार दिन हिँडेर । राप्ती किनार नजिकको सानो गाउँमा बस्दै आएकी थिइन् उनी, जो पहाडमा खान लाउन नपुगेपछि केही वर्ष अघि पुगेकी हुन् त्यतातिर । त्यतिबेला अहिलेजस्तो यातायातको साधन...

मंसिर २, २०८०

गोपाललाई सानैदेखि धूमपानको लत बसेको थियो, शायद संगतको प्रभाव भनेको यही हुनुपर्छ । घरमा बाबुदाजुहरू हुक्का तान्थे । त्यति बेलाको चलन के भने सबैभन्दा सानोले तमाखु भर्नुपर्ने । त्यतिसम्म त ठीकै थियो, सल्काएर समे...

मंसिर ४, २०८०

विसं २०७९ को मदन पुरस्कार प्राप्त गरेको ‘ऐँठन’ उपन्यासका लेखक विवेक ओझालाई गृहनगर टीकापुरमा विभिन्न संघसंस्थाले सम्मान गरेका छन् । ओझालाई नेपाल रेडक्रस सोसाइटी टीकापुर उपशाखा, उद्योग वाणिज्य सङ्घ, ...

चैत ३०, २०८०

लेखक एवं पत्रकार अखण्ड भण्डारीको उपन्यास ‘बोरा’ विमोचन भएको छ ।  अन्नपूर्ण पोस्ट दैनिकका प्रधान सम्पादक भण्डारीको ‘बोरा’ उपन्यास शुक्रवार काठमाडौंमा आयोजित कार्यक्रममा विमोचन गरिए...

कात्तिक १३, २०८०

वरिष्ठ पत्रकार तथा साहित्यकार आचार्य कमल रिजालद्वारा लिखित उपन्यास ‘सुकर्म’को अंग्रेजी संस्करण ‘डीप क्वेस्ट' प्रकाशित भएको छ । २०६९ सालमा नेपालीमा प्रकाशित उक्त उपन्यासको अंग्रेजी संस्करणलाई स...

ज्ञान र विज्ञानको भण्डार

ज्ञान र विज्ञानको भण्डार

बैशाख १, २०८१

एक दिन काम विशेषले नयाँ सडकतिर गएको थिएँ, मोबाइल टिङटिङ गर्‍यो । हेरेँ पुराना मित्र जयदेव भट्टराई, सम्पादक मधुपर्क (हाल अवकाश प्राप्त) ले सम्झेका रहेछन् । हामी दुई लामो समयसम्म सँगै रह्यौँ, कहिले गोरखापत्र...

अब चेत आफैंभित्र उमार्नु छ, २०८१ ले सम्पूर्ण मनोक्रान्तिको आमन्त्रण गरोस्

अब चेत आफैंभित्र उमार्नु छ, २०८१ ले सम्पूर्ण मनोक्रान्तिको आमन्त्रण गरोस्

बैशाख १, २०८१

आत्मिक शुद्धताका पक्षपाती दार्शनिक सुकरात चौबाटोमा उभिएर एथेन्सबासीलाई आह्वान गरिरन्थे– ‘तपाईं नीति, सत्य र आत्माको शुद्धताका लागि किन ध्यान दिनुहुन्न ?’ उनका अर्थमा त्यो जीवन बाँच्न योग्य हुँदैन...

दाम्पत्य जीवनको दाम्लो

दाम्पत्य जीवनको दाम्लो

चैत २४, २०८०

दाम्पत्य जीवनको मूलभूत आधार भनेको विवाह संस्कार हो ।  यस संस्कारले उमेर पुगेका केटाकेटीलीलाई आपसमा मिलेर जीवनरथ अघि बढाउने स्वीकृति दिएको हुन्छ । यसो त संस्कारहरू धेरै छन् । तिनमा १६ संस्कार विशेष महत्व...

x