मंसिर २६, २०८०
दुई–दुईपटक मिर्गौला फेरेको शरीर । मध्यजाडो नजिकिँदै गरेका मंसिरका चिसा दिन । त्यसमाथि वृद्धावस्था । यस्तो बेला ७० नाघेकाहरूको अधिकांश समय ओछ्यानमै बित्छ । नभए पनि घरको चार दिबारभित्र आराम गरेर अनि तात...
काठमाडौं – गुठीसम्बन्धी कानूनलाई एकीकरण र संशोधन गर्न बनेको प्रस्तावित विधेयक दिनानुदिन विवादित बन्दै गइरहेको छ ।
विधेयकका विरुद्धमा निरन्तर आन्दोलनमा उत्रिएका गुठियारहरूले सरकारले धर्मसंस्कृति मास्न खोजेको आरोप लगाइरहेका छन् ।
यता सरकारका प्रवक्ता गोकुल बाँस्कोटाले गुठी प्रथालाई सामन्तवादको प्रतीक भनेपछि गुठियारहरू थप आक्रोशित बनेका छन् । सरकार चौतर्फी घेराबन्दीमा परेको छ ।
पूर्वमन्त्री समेत रहेका साहित्यकार मोदनाथ प्रश्रित प्रस्तावित गुठी विधेयकलाई कुनै अध्ययन र अनुसन्धानविना ल्याइएको हचुवा विधेयक भनी टिप्पणी गर्छन् ।
आइतवार लोकान्तरसँग कुरा गर्दै सत्तारूढ नेपाल कम्युनिस्ट पार्टी (नेकपा)निकट मानिने प्रश्रितले गुठीलाई वर्गीकरण गरेपछि मात्र सरकारले सरोकारवालासँगको समन्वयमा गुठीसम्बन्धी कानून बनाउनुपर्ने तर्क गरेका छन् ।
प्रस्तुत छ, प्रश्रितले व्यक्त गरेको विचारको सम्पादित अंश :
मलाई के लाग्छ भने- गुठीलाई प्राचीन समयमा गोष्ठी भनिन्थ्यो । गोष्ठीबाट अहिले गुठी भएको हो । धेरै मान्छेहरू मिलेर सामाजिक(साझा) सम्पत्ति आर्जन गर्ने माध्यम थियो ।
त्यो एउटा परम्पराको रूपमा विकसित भयो । त्यतिबेला त सम्पत्ति भनेकै जग्गाजमिन हुन्थ्यो । जग्गाजमिनलाई सामाजिक काममा प्रयोग गर्नका लागि गुठीको व्यवस्था गरिएको हुन्थ्यो ।
पहिला-पहिला सरकारले पनि मन्दिरको या अन्य सामाजिक सम्पत्तिको सेवा गरेबापत पण्डित या गुठियारलाई गरेर खाऊ भनेर छाडिदियो । त्यसपछि चाहिँ साझा दाजुभाइको पनि धार्मिक र सांस्कृतिक पर्वमा सहभागिताका लागि गुठी स्थापना गरियो ।
अनि जस्तै पशुपति, जानकी मन्दिर लगायत ठूला धार्मिक संस्थाहरूको खर्चपर्च सरकारले गर्न सक्दैन थियो र सरकारले निश्चित जमिन दिएर त्यही जमिनको उत्पादकत्व प्रयोग गर्ने र खर्चपर्च चलाउने प्रावधान भयो । गुठियारहरूले खेती गरेर आधा सम्बन्धित मन्दिरलाई र आधा आफ्ना लागि जुटाउने काम गर्थे ।
सरकारले के गर्नुपर्थ्यो भने यो गुठीप्रथा चाहिँ इतिहासमा कसरी आयो, कसरी बन्यो, त्यसका रूप कति खालका छन्, निजी छन् कि सार्वजनिक छ, त्यो हेर्नुपर्थ्यो । कतिपयको निजी गुठी छन् भने कतिपय ठाउँमा सार्वजनिक गुठी छन् ।
व्यक्तिगत रूपमा यति जग्गा मेरो गुठीको रूपमा राखियो, ल बाबु तिमीले यति जग्गा कमाएर आधा मेरो हजुरबुबा/बाजे/ या कसैको नाममा रहेको धार्मिक प्रतिष्ठानलाई देऊ र आधा आफूले गरिखाउ भनेर छाडेका धेरै गुठी पनि छन् नेपालमा ।
गुठीहरूको प्रकृति बुझेर, त्यसबारेमा गहिरो अध्ययन गरेर गुठीका बारेमा सरकार अघि बढेको भए ठीक हुन्थ्यो । गुठी स्थापना गर्नुको उद्देश्य अनुरूप नै काम भइरहेको भए किन हस्तक्षेप गर्नुपर्यो ? तिनीहरूले पूजा गरिराखेका छन् भने ठीकै थियो ।
धेरै गुठीहरूमा गुठी स्थापना गर्दा राखेको उद्देश्य अनुसार काम नभएको पनि उदाहरण छ । जस्तै गुठी स्थापना गर्यो अनि त्यसलाई कमाएर खानेका दाजुभाइमा त्यो बाँडियो ।
पहिला-पहिला धेरै जग्गा हुन्थ्यो र समस्या हुन्थेन, आजकल चाहिँ जग्गा बाँडिएपछि जग्गामा साँध सीमा लाग्यो । उत्पादकत्व घट्यो । जग्गाको भाउ महंगो भएपछि धेरैले त्यसलाई प्लटिङ गरेर घडेरी कसरी बनाउन सकिन्छ भनेर उपाय लगाउन थाले । यसरी गुठीको अतिक्रमण पनि भएको छ ।
अहिले के भयो भन्दा केही टाठाबाठा मान्छेहरूले त्यसलाई आफ्नो नाममा बनाउने, गुठीलाई रैकर बनाउने, कर तिरेर मालपोतलाई प्रभावमा पारेर आफ्नो नाममा बनाउने गर्न थाले । गुठीहरू त्यसरी घाटामा जान थाले र खेर गएको जग्गामा थप अरूको आँखा लाग्ने भयो ।
सरकारले एक वर्षसम्म अध्ययन गरेर त्यस अनुसारका विभिन्न खालका गुठीहरूलाई वर्गीकरण गरेर अनि विधेयक ल्याएको भए समस्या हुने थिएन । तर अहिले हठात् सरकारले विधेयक प्रस्तुत गर्यो र सरकारलाई धर्मसंस्कृति नै मास्यो भन्ने आरोप आउन थालेको छ । सरकार भू-माफियाको प्रभावमा परेर यस्तो गरेको हुन सक्ने शंका गर्ने ठाउँ पनि सरकार आफैंले दिएको छ ।
वर्गीकरणपश्चात सरकारको नियन्त्रणमा कति जग्गा रहने हो, गुठीलाई कति अधिकार दिने हो जस्ता निर्णयहरू लिनु मनासिव हुन्थ्यो ।
धेरै खालका गुठीहरूको राम्रोसँग सर्वेक्षण गरेर सरकार अघि बढ्नुपर्थ्यो । सामाजिक, धार्मिक र सांस्कृतिक काम भइरहेका गुठीहरूलाई त्यही अनुसार चल्न दिने, बरू ठगहरूले कब्जा गरेको गुठीहरूलाई सरकारले आफ्नो मातहतमा ल्याउने प्रयास गर्नुपर्थ्यो । सरकारले हतार गर्यो ।
उहाँहरूले के सोच्नुभयो भने– गुठी भनेका सबै एकै खालका होलान् । सबैमा अनियमितता भएको होला र सबै एकैपटक सरकार मातहतमा ल्याउन सकियो भने सरकारको सम्पत्ति बढ्ला भनेर अलि मोटो ढंगले बुझ्नुभयो होला जस्तो लाग्यो ।
दुई–दुईपटक मिर्गौला फेरेको शरीर । मध्यजाडो नजिकिँदै गरेका मंसिरका चिसा दिन । त्यसमाथि वृद्धावस्था । यस्तो बेला ७० नाघेकाहरूको अधिकांश समय ओछ्यानमै बित्छ । नभए पनि घरको चार दिबारभित्र आराम गरेर अनि तात...
अन्तिम समयमा आएर कुनै फेरबदल नभएको खण्डमा सम्भवत: आज एनसेलको शेयर खरिद बिक्री सम्बन्धमा छानबिन गर्न सरकारले गठन गरेको समितिले आफ्नो अध्ययन प्रतिवेदन बुझाउने छ । बहस चरम उत्कर्षमा पुगेका कारण एक निजी कम्पनीको अप्...
कुनै राजनीतिक संक्रमण वा अवरोध नभएको समयमा मन्त्रीहरूबीच कसले राम्रो काम गर्ने भनेर प्रतिस्पर्धा हुनुपर्ने हो । तर, विडम्बना ! सहज राजनीतिक अवस्थामा पनि झन्डै एक वर्षसम्म सरकारमा रहेका अधिकांश मन्त्रीको कार्यप्रगति ...
सर्वोच्च अदालतको परमादेशले प्रधानमन्त्रीबाट पदमुक्त भएपछि नेकपा एमालेका अध्यक्ष केपी शर्मा ओली बालुवाटारबाट रित्तो हात फर्केका थिए, २०७८ असार ३० गते । संसद् विघटनको अवगाल छँदै थियो, लामो समय सँगै राजनीति गर...
एकाधबाहेक अधिकांश मन्त्रीले प्रभावकारी कार्यसम्पादन गर्न नसकेपछि प्रधानमन्त्री पुष्पकमल दाहाल ‘प्रचण्ड’ स्वयंले मन्त्रीहरूलाई प्रस्ट चेतावनी दिएका छन् । नेपालीलाई नक्कली भुटानी शरणार्थी बनाएर अमेरिका ला...
देशका विभिन्न शहरमा गरिब–मजदूरहरूले छाक काटेर सहकारीमा जम्मा गरेको पैसा बदनियतपूर्ण ढंगले हिनामिना गरेर टेलिभिजनमा लगानी गरेको विषयले बजार तातिरहेको छ, जसमा जोडिएका छन् रास्वपा सभापति रवि लामिछाने...
हामी १५औं अन्त्य गरेर १६औं योजनाको तयारीमा जाँदै छौं । दलका शीर्ष नेताबीच १६औं योजनाको विषयमा छलफल भएको छ । १५औं योजनाको असफलता र नमिलेका कुरालाई १६औं मा सुधार्छौं । हाम्रो गन्तव्य कहाँ हो भन्ने संविधानले ...
सच्चा लोकतन्त्रमा सिमान्तमा रहेको नागरिकले पनि यो देश मेरो हो भन्ने अनुभूति गर्न सक्नेछ- माहात्मा गान्धी । माथि गान्धीको भनाइ किन उद्धृत गरिएको हो भने नयाँ वर्षको आगमन भैसकेको छ र २०८० को बिदाइ बडो हर्षपूर्वक...
एक दिन काम विशेषले नयाँ सडकतिर गएको थिएँ, मोबाइल टिङटिङ गर्यो । हेरेँ पुराना मित्र जयदेव भट्टराई, सम्पादक मधुपर्क (हाल अवकाश प्राप्त) ले सम्झेका रहेछन् । हामी दुई लामो समयसम्म सँगै रह्यौँ, कहिले गोरखापत्र...