×

NMB BANK
NIC ASIA

कला–संस्कृति

पुर्ख्यौली मूर्तिकला रोजेका २६ वर्षे अनिश : मूर्ति कुँदे, कुदेनन् आधुनिक पेशातिर

जेठ ३२, २०७६

NTC
Premier Steels

काठमाडौं – संघीय राजधानी काठमाडौं उपत्यका मन्दिरै–मन्दिरको शहरका रुपमा परिचित छ । कसरी बन्यो त काठमाडौं यस्तो ?

Muktinath Bank

काठमाडौंलाई मन्दिरै–मन्दिरको शहर बनाउन हस्तकला र मूर्तिकारको महत्त्वपूर्ण भूमिका मानिन्छ तर आधुनिकीकरणको विकाससँगै काठमाडौं उपत्यकामा स्थानीय कला र मौलिक मूर्तिकारको अभाव खड्किँदै गएको भान हुन्छ ।


Advertisment
RMC TANSEN
IME BANK INNEWS
shivam ISLAND

केही मूर्तिकार भने अझै पनि परम्परागत पेशा आवद्ध देखिन्छन् । जसमध्येका एक हुन् । ललितपुरको पाटनका अनिश बज्राचार्य । २६ वर्षीय अनिश पछिल्लो पुस्ताका जल्दाबल्दा मूर्तिकार देखिन्छन् ।


Advertisment
Nabil box
Kumari

‘हजुरबुवाले शुरू गर्नुभएको पारिवारिक पेशा मलाई पनि मनपर्‍यो, त्यसैले म पनि यो पेशामा लागें,’ बज्राचार्यले भने, ‘मेरो घरवस्तीको टोललाई भिक्षेबहाल टोल भनिन्छ । त्यो टोलका प्रायः सबैले मूर्तिकारको पेशा अवलम्बन गरेका छन् । एक हिसाबले यसलाई पुर्ख्यौली पेशा भनेपनि हुन्छ ।’

Vianet communication

सानैदेखि घरमा बुवा, आमा र काकाले मूर्तिकारको काम गरेको देखेका थिए उनले । ‘जानी–नजानी मैले पनि मूर्तिहरू कुँद्न खोज्थें, सानैदेखि यो पेशामा मलाई निकै चाख थियो ।’

अनिशको पुस्ताका धेरै मान्छे नयाँ समयसँगै भित्रिएका नयाँ प्रकारका व्यवसायतर्फ आकर्षित छन् । नयाँ प्रकारका व्यवसायले ऐतिहासिक पहिचान, कला र संस्कृतिलाई अप्ठ्यारो पार्दै आएको छ । नयाँ पुस्ताका मान्छेमध्ये कला र पहिचानको सकारात्मक पक्षलाई व्यावसायिकीकरण गर्नेमा अनिश उदाहरण हुन् ।

‘१२ कक्षासम्म पढें तर पढाइमा त्यतिधेरै रुचि लागेन, मलाई मुर्ति कुँद्ने पेशामै चाख लाग्यो । ८ वर्षजति भयो अहिले निरन्तर यही काम गर्छु । बुद्ध, गणेश, महांकाल र कुवेरको मुर्ति बनाउँछु,’ उनले भने, ‘अरुको तुलनामा बुद्ध र महांकालको मूर्ति राम्रो बनाउँछु, मुर्ति बनाउँदै जाँदा मुर्तिहरूको आकार दिमाखमा सेट हुँदै जान्छ र मूर्ति बनाउन सजिलो हुँदै जान्छ ।’

अनिशको संयुक्त परिवार छ । काकाकाकी र उनको परिवारसँगै बस्छन् । परिवारका सबै सदस्यमा मूर्ति बनाउने सीप छ र सबैले मिलेर काम गर्छन् । पहिले अनिशको परिवारमा मूर्ति कुँद्ने उद्योग नै चलेको थियो । कामदारले पनि काम गर्थे । अहिले मूर्तिको बजार घट्दै गएपछि कामदार छैनन् । सबै काम परिवारका सदस्य नै मिलेर गर्ने गरेको अनिश बताउँछन् ।

‘हामी परिवारका सबै मिलेर काम गर्छौं । बुवाले केको मूर्ति बनाउने त्यसको डिजाइन बनाउनुहुन्छ, मैले त्यसलाई कोर्ने काम गर्छु, दाईले मुख बनाउनुहुन्छ, आमाले फूल बुट्टा भर्नुहुन्छ अनि काकाले फिनिसिङ गर्नुहुन्छ । हामी सबै मिलेर मूर्ति तयार गर्छौं ।’

नयाँ पुस्ताका युवामा धर्म, संस्कृति र परम्पराप्रति खासै रुचि देखिँदैन तर अनिश भन्छन्, ‘मलाई मेरो सीप र पेशाप्रति गर्व लाग्छ । हाम्रो समाजको पहिचान नै यही कलाले प्रस्तुत गरिराखेको छ । मसँगका साथीले नै यो काम गर्दैनन् । धुलोमैलो कारणले पनि यो काममा त्यति आकर्षण नभएको होला । पहिले मेहनतको कदर हुन्थ्यो, अहिले ग्राहकलाई सामग्री छिटो दिनुपर्छ । त्यसैले हाम्रो कलाको मूल्य घट्दै गएको छ ।’

मूर्तिकार व्यवसायमा सबैभन्दा महत्त्वपुर्ण वस्तु ढुंगा हो । अनिशका अनुसार उपत्यकाभित्रका प्रायः मूर्तिकारले दक्षिणकालीबाट आवश्यक ढुंगा ल्याउने गर्दथे । अहिले सरकारले त्यहाँबाट ढुंगा ल्याउन बन्द गरिदिएको छ । 

उनका अनुसार अहिले मूर्तिकारलाई ढुंगाको ठूलो समस्या छ । ढुंगा धेरै थरिका हुन्छन् । मूर्ति बनाउन प्रयोग गर्ने गुणस्तरीय ढुंगाको पनि अचेल अभाव हुँदै गएको छ । साधारण प्रकारका ढुंगाको मूर्ति बनाउँदा धेरै नटिक्ने र मूल्य पनि कम पर्छ तर गुणस्तरीय ढुंगाको मूर्तिको मुल्य भने करीब दोब्बर–तेब्बर पर्छ । 

‘अचेल हाम्रो पेशाको बजार घट्दै गएकोे छ । नक्कली सामानले राम्रो बजार लिएको छ । बजारमा बर्सेनि हरेक कुराको भाउ बढिरहेको छ तर हाम्रो सामानको भाउ बढ्ला भन्नुभन्दा पनि झन् घट्दो छ,’ उनले भने, ‘नेपाली कलात्मक शैलीमा बनेका बुद्ध, कुवेर र महांकालको मूर्ति चिनियाँले पनि खरिद गर्छन् । अनिशका अनुसार मूर्तिका सबैभन्दा धेरै ग्राहक चिनियाँ पर्यटक र थोक व्यापारी हुन् तर अरु देवताका मूर्ति भने नेपालीले नै खरिद गर्छन् ।

भनिन्छ – हरेक हस्तकलाका सामाग्रीले समाजको वर्तमान, इतिहास वा किंवदन्तीको प्रतिनिधित्व गरेको हुन्छ । मूर्ति आफैमा पढ्न मिल्ने एउटा चित्रकथा हो । अनिश भन्छन्, ‘हो मूर्तिले कथा बोकेको हुन्छ तर हामीले फोटो हेरेर मूर्ति बनाउँछौ । चिनियाँले मूर्ति हेरेर फोटो किन्छन् तर अमेरिकनले मूर्ति किन्दा मूर्तिले बोकेको कथा सोधेर मात्रै किन्छन् । कथा पनि पढ्न पाएको भए अझ राम्रो हुन्थ्यो, व्यापार गर्न अझ सजिलो हुन्थ्यो तर मेरो यो विषयमा कमी रहेको छ । यसलाई जान्नुपर्ने छ ।’

मूर्ति बनाएर विदेश निर्यात गर्न पुरातत्व विभागबाट प्रमाणित गर्नुपर्ने व्यवस्था छ । ‘हामीले मूर्ति बनाइसकेपछि मूर्तिलाई पुरातत्व विभागबाट प्रमाणित गर्नुुपर्छ । पुरातत्व विभागमा प्रमाणित गर्दा पैसा लाग्दैन । टिकटको २५ रुपैयाँ लाग्छ । पुरातत्व विभागले गुणस्तरको नाप जाँच गरेर हामीलाई प्रमाणपत्र दिन्छ । अनि मात्रै हामीले विदेशी पर्यटकलाई बेच्न सक्छौं । नक्कली र ऐतिहासिक मूर्तिहरूको चोरी निकासी रोक्न सरकारले यसो गरेको होला ।’

hAMROPATRO BELOW NEWS
TATA Below
कात्तिक १७, २०८०

काठमाडौं -केही मानिस धार्मिक मान्यताका कारण लसुन र प्याज खाँदैनन् । विशेषगरी ब्राह्मणहरू लसुन प्याज खाँदैनन् । यसरी नखानुका वैज्ञानिक र धार्मिक कारण छन् । आयुर्वेदका अनुसार खाद्य पदार्थलाई तीनवटा श्रेणीमा बाँड...

कात्तिक २९, २०८०

महाभारतको युद्धमा धेरै शूरवीरले आफ्नो प्राण को आहुति दिएका थिए । यो यस्तो युद्ध थियो जसले कुरुक्षेत्र को धरतीलाई रक्तरंजित बनाएको थियो ।  रगत यति धेरै बगेको थियो कि आज पनि उक्त स्थानको माटो रातो छ ।&...

मंसिर १६, २०८०

महाभारतको युद्ध एक युग समाप्त हुने बेलामा भएको थियो । संसारमा फैलिएको पाप र अनाचारलाई ध्वस्त पारेर धर्मको ध्वज लहराउनका लागि युद्ध अनिवार्य थियो । यावत कमजोरीका बाबजुद पाण्डवहरू धर्मरक्षक भएकाले उनीहरूको म...

कात्तिक २४, २०८०

सनातन धर्ममा गोत्रको धेरै महत्व हुन्छ । ‘गोत्र’को शाब्दिक अर्थ त धेरै व्यापक हुन्छ । यद्यपि विद्वानहरुले समय–समयमा यसरबारे यथोचित व्यख्या गरेका छन् ।  ‘गो’ अर्थात् इन्द्रिय, र &...

बैशाख ९, २०८१

बेनी– म्याग्दीको मङ्गला गाउँपालिका–२ बाबियाचौर माटेवगरमा देवी महिमा श्रीमद्भागवत नवाह ज्ञान महायज्ञ एवं धार्मिक महोत्सव शुरू भएको छ । माटेवगरमा रहेको ऐतिहासिक देवी भगवती मन्दिर परिसरमा मङ्गला युथ ...

मंसिर ११, २०८०

जन्मदेखि लिएर मृत्युसम्म निर्धारित परम्परा पालन गर्नु हिन्दूहरूको विशेषता हो । पर्वहरूमा मात्र नभएर दिनदिनैको कर्मकाण्डमा पनि धर्म, परम्परा र भगवानको पूजापाठलाई हिन्दूहरू महत्व दिन्छन् । दिनदिनै पूजापाठ गर्ने हिन्...

आफैँ हराएको सूचना !

आफैँ हराएको सूचना !

बैशाख २२, २०८१

मानव स्वभाव प्रायः म र मेरो भन्ने हुन्छ । जस्तोसुकै आदर्शको कुरा गरे पनि, जतिसुकै महान देखिन खोजे पनि यी म र मेरोमा अलिकति धक्का लाग्नेबित्तिकै, ढेस पुग्नेबित्तिकै त्यस्ता आदर्श र महानता कुन सड्को ‘फू&rsquo...

जब अख्तियारकै कर्मचारी मालदार अड्डामा सरुवा हुन्छन्…

जब अख्तियारकै कर्मचारी मालदार अड्डामा सरुवा हुन्छन्…

बैशाख १९, २०८१

२०६२ सालपछिको कुरा हो, अख्तियार दुरूपयोग अनुसन्धान आयोगका एकजना उपसचिव र एकजना शाखा अधिकृत कम्पनी रजिष्ट्रारको कार्यालयमा सरुवा भएर गए । यति मात्र होइन, राष्ट्रिय सतर्कता केन्द्रका एक उपसचिव पनि सोही कार्यालयमा...

उही खाट उही घाट

उही खाट उही घाट

बैशाख १५, २०८१

धेरै पहिलेको कुरा हो एक जना सज्जनका दुई भाइ छोरा थिए । उनीहरूबीच निकै मिल्ती थियो । एकपटक भगवान्ले आएर वरदान माग भनेकाले उनीहरूले अमरताको वर मागेका थिए । उनीहरूको कुरा सुनेर भगवान्ले भने– ‘...

x