×

NMB BANK
NIC ASIA

लामो संघर्षपछिको सफलता

नाटकलाई सानैदेखि मनमा सजाएका दिलः अभिनयको हुटहुटीले बनायो रंगमञ्चकै हर्ताकर्ता

पाेखरा | बैशाख २२, २०८१

NTC
Premier Steels

सिनेमा हलमा लागेका फिल्म हेर्न कहिल्यै छुटाएनन् पोखराका दिलप्रसाद गुरुङले । त्यो त उनलाई फिल्म हेर्ने वातावरण पनि सहजै बन्ने गर्थ्यो । माइला दाइ नै उनलाई फिल्म हल बोकेर जान्थे । बगर बस्ने उनका लागि कल्पना सिनेमा हल टाढा पनि थिएन । 

Muktinath Bank

दिलको सिनेमा र अभिनयप्रति त्यसै समयबाट रुचि बस्यो । त्यो रुचि विस्तारै आफैँभित्र पस्यो । विसं २०४६-४७ सालअघि बगर नाटकको उर्वरभूमि थियो । डाँफे कला मन्दिरले बेलाबेला नाटक मञ्चन गरिरहन्थ्यो । दिलले नाटक प्रदर्शन गर्ने उक्त कला मन्दिरमा मञ्चन भएका नाटक हेर्न कहिल्यै छुटाएनन् । 


Advertisment
RMC TANSEN
IME BANK INNEWS
shivam ISLAND

नाटकको रिहर्सल उनी लुकीछिपी हेर्थे । पृथ्वीनारायण क्याम्पसमै हुन्थ्यो रिहर्सल । उनकै घर छेउमा हुने रिहर्सल हेर्ने मौका दिल जुराइहाल्थे । रंगकर्मीलाई देख्दा–देख्दा उनमा अभिनयको मोह पलायो । 


Advertisment
Nabil box
Kumari

‘रिहर्सल हेर्दा हामी पनि खेल्न पाए हुन्थ्यो भन्ने हुटहुटी हुन्थ्यो । यसैको फलस्वरुप एसएलसी दिने बेला आफैँ जानी–नजानी निर्देशन गरेँ,’ दिलले विगत सम्झिए ।

Vianet communication

null 

त्यसो त दिलले कक्षा १ मा पढ्दा दुईवटा नाटकमा काम गर्ने मौका पाएका थिए । विद्यालयमा हुने अभिभावक दिवसमा सानो नाटक प्रर्दशनी हुन्थ्यो । त्यसैमा खेल्ने मौका पाएका थिए उनले । त्यसपछि नाटकको रस उनमा झन् बस्यो । यतिसम्म एसएलसी पढ्दापढ्दै उनले दुईवटा नाटक आफैँ लेखेर विद्यालयमा मञ्चन गरे । प्रमुख कलाकार आफैँ बने । ‘अन्ध विश्वास’ र ‘बिर्खेको करामत’ यी दुई नाटक लेखेर उनले विद्यालयमा नाटक मञ्चन गरे । २०५३ सालको कुरा हो यो । जुन वर्ष उनले एसएलसी परीक्षा पास गरेका थिए । 

विद्यालयमै नाटक लेखेर मञ्चन गरेपछि उनमा हौसला पलाएको थियो । नाटक आफैँ प्रदर्शन गर्न सक्ने  र भविष्यमा यसै क्षेत्रमा लाग्ने । उनको सपनामा केही समय तुष लाग्यो । एक्लो भरमा नाटकको शुरूवात असहज थियो । उनले साथ खोजे साथीको । तर पोखरामा नाटक हेर्ने माहोल बनिसकेको थिएन । देशमा द्वन्द्व शुरू भएर अशान्ति हुन थालेपछि डाँफे कला मन्दिरले नाटक मञ्चन छोडेको थियो । पोखराको नाटकले कला र कथामा विश्राम लिएको थियो । उनको इच्छाले पनि केही समय विश्राम माग्यो । 

नाटक नचल्ने भन्दै साथीहरूले दिललाई सो क्षेत्रमा लगानी नगर्न सुझाव दिए । बरु क्लबको कोषमा राख्न उनीहरू सुझाव थियो । त्यसपछि तत्कालै नाटक घरमा लगानी गर्ने उनको सपना सेलायो । ‘होइन केटा आजभोलि नाटक चल्छ र ? साथीभाइले मलाई यसो भने । नाटकको पैसा क्लबको कोषमा लगानी गर्न सुझाए । यसले गर्दा उनीहरूसँग मेरो कुरा मिलेन, त्यत्तिकै सेलायो । सेलाएर गएपछि मेरो इच्छा पनि मर्यो,’ उनले सुनाए ।

नाटक मञ्चन गर्न वा अभिनय गर्न नपाएपनि यसको रस दिलमा गडिसकेको थियो । रंगमञ्चको हुटहुटी उनको मनबाट हटेन । समयको संयोग पनि उस्तै बन्यो । लामो अन्तरालपछि उनलाई समयले रंगमञ्चमै फर्कायो । पोखराको एकमात्र थिएटर हाउसः पोखरा थिएटरको सञ्चालक बनेर । उनले आफ्नो रहर, इच्छा सपना र कलाप्रतिको झुकावले खोलेका छन्– पोखरा नाटक घर । कक्षा १ मा साइड रोल खेलेर नाटकको रस बसालेका दिलको आफ्नै नाटकघरमा मुख्य रोलमा प्रस्तुत हुँदासम्मको कथा रोचक र रमाइलो छ । 

दिलका बुवा मनबहादुर गुरुङ ब्रिटिश आर्मी थिए । आर्थिक अभाव थिएन घरमा । साथै छोरालाई यो गर्नैपर्छ भन्ने दबाब पनि भएन । बुवाको इच्छा थियो छोराहरू राम्रो पढुन्, नाम कमाउन् । उनले धन कमाउने सपना छोरालाई कहिल्यै देखाएनन् । यसले गर्दा दिललाई त्यो विशेष छुट बन्यो । दिलले पारिवारिक विशेषाधिकारबाट पाएको लाभले आफ्नो सपना पूरा गर्न सहजता पाए भन्दा फरक पर्दैन । यसलाई त उनी पनि स्वीकार गर्छन् । त्यसैले त उनी भन्छन्, ‘नाटकले कला, संस्कृतिको जगेर्ना गरेर समाजमा काम राम्रो गरेपनि त्यो कमाउने पेशा थिए । यस्तो क्षेत्रमा लगानीमा गर्दा पनि बाले चुप लागेर पैसा दिनुभयो, यसमा म दंग पर्छु,’ प्रफुल्लित उनी भन्छन् ।

null

दिलले बुवासँग विभिन्न क्षेत्रमा लगानी हाल्नका लागि पैसा मागेका थिए । तर, बुवाले खल्तीबाट कहिल्यै पैसा निकालेनन् । नाटक घर बनाउनका लागि भने उनले सहजै पैसा दिए । ‘नाटकमा लगानी खोज्ने पैसाका लागि भने म कहीँ भौतारिनु परेन,’ उनी भन्छन् । 

बुवा दिलको सपनामा महत्वाकांक्षी बनेर उभिदिए । बालापनको एउटा घटना सम्झन्छन् दिल– सानोमा नाटकमा अभिनय गर्न बक्सरको उनलाई सामग्री चाहियो  । उनले बुवालाई किनिदिन आग्रह गरे । बुवा पनि छोराको रहरमा मख्ख पर्दै सामान किनेर नाटक हेर्न गए । नाटक हेरेर फर्किएपछि बुवालाई थाहा भो– नाटकमा छोराको भूमिका बक्सरको पसिना पुछ्ने थियो । साँझ खाना खाँदै गर्दा बाले हप्काए । मुख्य पात्रमा अभिनय नगरेको भन्दै उनले हप्काएका हुन् । 

‘थुक्क पसिना पुछ्नेमा पो रैछस् तँ त ! बेक्कार कपडा किनिदिएँ,’ बुवाले उनलाई यसै भनेर हप्काए । दिलले बुझे बुवालाई नाटक खेल्दा आपत्ति छैन । लिड रोल नगरेकोमा दुःखेसो मात्र छ । 

परिवारको साथ पाएपनि दिलले लामो समय आफ्नो सपनाबाट बिमुख भने हुनुपर्यो । बाटो भेउ पाउन सकेका थिएनन् उनले । त्यसैबीच २०६८ सालमा पोखराको एक रेडियोमा प्राविधिक (टेक्निसियन)का रुपमा काम गर्न थाले । रेडियोमा सन्देशमूलक नाटक प्रशारण गर्न शुरूवात गरे उनले । 
‘रेडियो नाटकमा गर्दागर्दै फेरि नाटकमा रहर लाग्यो मलाई । मनमा गुम्सिएर बसेको नाटकको रहर त्यतिबेला फुस्कियो,’ उनले सुनाए । 

घुम्दैफिर्दै दिल आफ्नो इच्छाको बाटो हिँड्न थालेका थिए । त्यसले उनलाई नयाँ बाटो लैजाउँदै गरेको उनले पत्तै पाएका थिएनन् । रेडियो नाटक प्रशारण गरिरहेका उनले एफएम छोडे । नयाँ कार्यक्षेत्रमा जाेडिँदा त्यहाँ सहकर्मीले प्रस्ताव गरे रेडियो नाटकको । सहकर्मीले बारम्बार नाटकको कुरा गरेपछि उनले झट्ट भने ‘म नाटक त गर्छु, तर स्टेजमा ।’ 

त्यस समयमा पोखरा सभागृहमा नाटक मञ्चन भयो । त्यतिन्जेल पोखरामा नाटक घर बनिसकेको थिएन । युथ क्रिएसनले बेलोबला नाटक भने मञ्चन गरिरहन्थ्यो । पोखरा सभागृह हल, उद्योग वाणिज्य संघका हल नाटक मञ्चन गर्ने थलो थिए । त्यसले पनि उनलाई रंगमञ्चप्रति मोह फर्काएको थियो । 

स्टेज नाटक गर्ने सहकर्मीसँगको गफगाफपछि परिवर्तन कार्कीसँग उनको भेट भयो । परिवर्तनको युथ क्रिएसनमा निर्देशकको भूमिकामा रहेका कृष्ण उदासीसँग चिनाजानी थियो । कृष्ण त्यतिबेला (पोखरा नाटक घर बनाउनुअघि) खम्बा बने । दिल र परिवर्तनको रहरमा उनले साथ दिए । चार जनाको टीमले नाटक मञ्चन नहुने कृष्णले बताए । त्यसपछि दिल र उनको समूहले जोडजाम गरे । 

कृष्णको साथ पाएपछि २०७३ सालमा नाटक मञ्चन भयो ‘पुलिस र प्यास’ । समूहको नाम राखे पञ्च अमृत नाट्य समूह । समूहमा सदस्य थपिए । उद्योग वाणिज्य हलमा नाटक मञ्चन हुने सल्लाह भयो । कुरा हुँदै गर्दा टेक्निकल टीममा परेको कुरा थाहा भयो । यो उनलाई चित्त बुझेन । स्टेज खोजेका उनलाई पर्दा पछाडि बस्न मनले मानेन । उनले नाटकमा भूमिका खोजे । त्यसपछि पाए जुवाडेको भूमिका । दर्शकले टिकट काटेर हेरेको दिलको पहिलो नाटक यही नै थियो । 
नाटक मञ्चनबाट फाइदा भयो । त्यही समूहले अर्को नाटक मञ्चन गर्यो– मौसम हराएको देश । त्यसलाई पनि कृष्ण उदासीले निर्देशन गरेका थिए । यसपालि नाटकले घाटा ब्यहोर्यो । तर, समूहले हार मानेनन् । उनीहरूले अर्को ‘एक रुपैयाँ’ नामक नाटक मञ्चन गरे । यसमा समूहलाई फाइदा भयो । 

त्यो बेलासम्म समूह छरपष्ट भइसकेको थियो । ‘एक रुपैयाँ नाटक मञ्चन गर्दासम्म । मौसम हराएको देश मञ्चन गर्नुअगाडि समूहले सार्वजनिक रुपमा एक वर्षमा नाटक घर निर्माण गर्ने घोषणा गरेका थिए । नाटक घर हेर्न चारजना काठमाडौं पुगे । दुई लाखको दरले समूहका व्यक्तिले लगानी गरे नाटक घर बन्छ भन्ने निष्कर्ष निकाले । त्यो बेलासम्म समूहमा संख्या पनि बढेको थियो । १० जनाभन्दा बढी पुगेका थिए । तर, समूह छरपस्ट हुँदा तीनजना मात्र नाटक घरका लागि लागत लगाउन तयार थिए । 

दिल र परिवर्तन नाटक घर बनाउन अडिग रहे । टीममा अर्को एकजना साथी पनि थिए । गैह्रपाटनमा जग्गा पाए । १० वर्षका लागि लिजमा लिए । दुई रोपनी जग्गामा नाटक घर ठड्याउन लागे । दुवैले खल्तीबाट पैसा हाले । पैसा नभएको भनेर तेस्रो व्यक्तिले बीचमै लगानी हाल्न हात उठाए । काम रोकियो । काम रोकिएपछि जग्गाधनी आए । जग्गाधनीले ३३ प्रतिशत शेयरको जिम्मेवारी उठाएर सहयोग गरे । ५० लाख लागतमा ठडियो पोखरा थिएटर । नाटक घर त ठडियो तर नाटक गर्नका लागि समूह थिएन । दिल र परिवर्तन मिलेर समूह आफैँ तयार गरे ।

null

साइड रोलदेखि निर्देशक र ‘धनीराम’सम्मको यात्रा 

२०७४ सालमा नाटक घर निर्माण सम्पन्न भयो । फागुन २ गते नाटक घरको उद्घाटन भयो । सरभक्तद्धारा लेखिएको नाटक ‘शिरुमा रानी’ उद्घाटनको दिनमै मञ्चन भयो । दर्शकले नाटक घर खचाखच भयो । त्यसमा पनि उनले मुख्यमन्त्रीको सल्लाहकारको भूमिका निभाए । 

‘शिरुमा रानी’ पोखरामा एकदम राम्रो प्रदर्शन भयो । दर्शक चापाचाप,’ उनले खुशी हुँदै त्यो समय सम्झिए । 

‘शिरुमा रानी’ले दिललाई नाटकबारे धेरै सिकाएको थियो । उनी दिनप्रतिदिन रंगमञ्च क्षेत्रमा निखारिँदै थिए । नाटक घरकै सञ्चालक भएपछि उनीमाथि थप जिम्मेवारी थियो । 

‘शिखरमा पुग्नु ठूलो कुरा होइन । शिखरमा टिकिरहनु ठूलो हो । हल बनाउनु ठूलो होइन रहेछ । त्यसलाई सञ्चालन गरेर टिकाइ राख्न गाह्रो हुने रहेछ,’ उनले भने । 

दिलले २०७६ सालमा नाटकको निर्देशक आफैँ बने । उनले दीपक पराजुलीद्धारा लिखित नाटक ‘यो कस्तो महाभारत ?’ निर्देशन र मञ्चन गरे । यो नाटकमा उनी पर्दा पछाडि नै रमाए । 

उनले त्यसको चार वर्षपछि लिड रोल गरेर आफ्ना बुवालाई देखाए । २०८० मा मञ्चन भएको ‘धनीरामको गोरु’ नाटकमा मुख्य भूमिकामा थिए दिल । बुवाले सानोमा पोखेको दुःखेसो सम्झिइरहेका थिए उनले । त्यसैले उनले बुवालाई नाटक हेर्न जान प्रस्ताव गरे । नाटकमा छोराले अभिनय गरेको छैन कि भनेर शुरूमा बुवा जान मानेनन् । पछि दिलले आफू भएको जानकारी दिएपछि बुवा–आमा दुवैले हेर्ने रहर गरे । यसरी दिलले ३५ वर्षपछि बुवाकै अगाडि लिड रोल खेलेर नाटक देखाए । ‘३५ वर्षपछि लिड रोल गरेर धनीरामको गोरुमा मैले बुवालाई देखाएँ,’ सुसी हुँदै उनले भने ।

null

‘धनीरामको गोरु’ दिलको पहिलो लिड रोल नाटक भने थिएन । त्यसअघि ‘उर्वशी सुक्तमा’ नाटकमा उनी प्रमुख भूमिकामा देखिएका थिए । तर, त्यस समय आमा–बुवा दुवै विदेश थिए । नाटकमा बाँचिराख्न दिललाई बुवासँगै बहिनीले पनि साथ दिइन् । ‘बाबाको साथ त थियो नै । त्यसमा मलार्ई बहिनीको साथ बढी प्रिय बन्यो,’ उनले कृतज्ञता व्यक्त गर्दै भने । आम्दानी कम भएपछि दिललाई नाटकघरमा चाहिने लगानी उठाउनै गाह्रो भयो । यस्तो अवस्थामा बहिनीको साथ पाएको उनले बताए । ‘मलाई पैसाको खाँचो भए बहिनी सहायता गर्न अघि बढिहाल्छिन् । बुवाको लचिलोपनले पनि साथ दियो उनलाई,’ उनले भने ।  

पोखरामा दिल र उनका साथीले खोलेको पोखरा थिएटरको आफ्नै विशेषता छ । यो पोखराको एकमात्र रंगमञ्च हो । पोखरा थिएटरले नाटकमात्र मञ्चन गर्दैन । कलाकारलाई आशा पनि दिइरहेको छ । नाटकघरबाट १२ जना शिक्षकको रुपमा विभिन्न विद्यालयमा पढाउन जान्छन् । उनीहरूका लागि यो आम्दानीको स्रोत बनेको छ । यो नाटकघरकै देन हो । 

यसबारे दिल भन्छन्, ‘नाटकमा समय ज्यादा दिनुपर्छ । दालभात तरकारी जुटाउनुपर्यो । दालभात खानेसम्म बनाउन सक्नुपर्छ भनेर हामीले तीनवर्ष जति भयो फुल टाइमर स्टाफ राखेका छौं । जो स्कूलमा पढाउन जान्छन् । यसले बाँच्ने आधार बनाएको छ ।’

पोखरामा अब छिट्टै अर्को नाटकघर थपिँदै छ । यसले नाटकघर सञ्चालनमा चुनौती थप्ने पक्का रहेको सरोकारवालाहरूको भनाइ छ । दिलको स्वच्छ तरिकाले नाटकघर सञ्चालन गर्ने योजना छ । यसका लागि उनले ड्रीम प्रोजेक्ट बनाएका छन् । पोखरालाई रंगमञ्चको हबका रुपमा स्थापित गर्ने उनको रहर छ । 


 

hAMROPATRO BELOW NEWS
TATA Below
कात्तिक १९, २०८०

समय : आइतवार बिहान ७ बजे  स्थान : नलगाड नगरपालिका, १ चिउरी, जाजरकोट (भूकम्पले सबैभन्दा धेरै क्षति पुर्‍याएको ठाउँ)  ‘मेरी आमालाई किन यस्तो भयो ? मलाई पनि बाँच्न मन छैन,...

फागुन ५, २०८०

श्रीमान्–श्रीमती नैं शाखा अधिकृत, त्यो पनि एकसाथ । यस्तो सुखद संयोग सरकारी सेवामा प्रवेश गर्न चाहनेमध्ये कमैलाई मात्र जुर्ने गर्छ । तर, गुल्मीको धुर्कोट गाउँपालिका वडा नम्बर–६ का सुरेन्द्र पाण्डे र रमित...

बैशाख २९, २०८१

भनिन्छ– मरिसकेपछि पुगिने स्वर्ग कस्तो हुन्छ थाह छैन तर जिउँदै स्वर्ग हेर्न मन लागे रारा जानु । कर्णाली प्रदेशको मुगु जिल्लामा अवस्थित रारा ताललाई धर्तीको भूस्वर्गका रुपमा चित्रण गरिन्छ । राराको सुन्दरता, हावाप...

मंसिर १४, २०८०

प्रगतिशील राजनीतिको 'फ्रन्टलाइन'मा देखिने नेताहरू जति कठोर हुन्छन्, त्यो भन्दा बढी ‘इमोसनल र सेन्टिमेन्टल’ पनि हुन्छन् । त्यस्तै ‘इमोसनल फिलिङ्स’का बाबजुद परिस्थितिले कठोर बन्दै गएक...

माघ ५, २०८०

मनीषा जीसीको वास्तविक नाम विष्णु घर्ती क्षेत्री हो । गुल्मीको धुर्कोट गाउँपालिका– ३ हाडहाडेकी विष्णुलाई धेरैले मनीषा भनेर चिन्छन् । उनै मनीषा लोक सेवा आयोगले लिएका पाँचवटा परीक्षामा एकसाथ नाम निकालेर अह...

फागुन २६, २०८०

पोखराका अशोक खड्काको पारिवारिक वातावरण सानैदेखि उद्यमशीलताको थियो । उनका बुवा सधैं एकै सुझाव दिइरहन्थे– नेपालमै केही गर्नुपर्छ । उनको बालमस्तिष्कमा त्यही छाप पर्यो । विदेश जाने सोच कहिल्यै बनाएनन् । नेप...

प्रकृतिको गीत

प्रकृतिको गीत

जेठ ५, २०८१

सृष्टिमा हरेक चीजको एउटा अति हुन्छ, जसलाई हामी सीमा भन्ने गर्छौँ, जलाई उसले आउँदा सँगै लिएर आएको हुन्छ र जेजति गर्छ यसैभित्रै रहेर गर्छ । अति पार गर्नासाथ उसको अस्तित्व पनि समाप्त हुन पुग्छ । अति पार गरेपछि नदी...

दक्षिणपन्थ र अवसरवादको चाङबाट माधव नेपालको छटपटी !

दक्षिणपन्थ र अवसरवादको चाङबाट माधव नेपालको छटपटी !

जेठ २, २०८१

नेपाली कम्युनिस्ट आन्दोलन कतिपटक विभाजन भयो ? पुनः एकता, मोर्चा गठन, विघटनलाई हेर्दा यसको जोडघटाउको लामै शृङ्खला बन्छ । र, त्यसमा मूलधारको राजनीतिबाट विभाजित कम्युनिस्ट पार्टी अर्थात् वामपन्थी पार्टीहरूको विसर्...

प्रशासनिक सुधारको पाटो ५– कर्मचारीमा व्यावसायिकता विकास

प्रशासनिक सुधारको पाटो ५– कर्मचारीमा व्यावसायिकता विकास

बैशाख २७, २०८१

नेपालको निजामती सेवा (समग्र प्रशासन) कम व्यावसायिक भएको आरोप लाग्दै आएको छ । कर्मचारीहरूमा बुझाइको स्तर सतही देखिन थालेको छ । सकारात्मक सोच पनि खस्किएको छ । प्रस्तुतिमा आत्मविश्वास होइन, हीनभावना देखिन थालेको ...

x