×

NMB BANK
NIC ASIA

राजा महेन्द्रले ६ वटा डुंगा जोडेर नारायणी नदीमा कवि सम्मेलन गराए

कात्तिक २०, २०७४

NTC
Sarbottam
Premier Steels
Marvel
पञ्चायत कालमा नेपालमा गीत लेख्न, गाउन तथा साहित्य रचना प्रकाशन गर्न त्यति सहज थिएन । काठमाडौंका केही स्थानीय युवाको जमातले नेपाली साहित्यको काँध थाप्न खोजिरहेका थियौं ।

२०१२ सालको वरिपरि नेपाली साहित्य तथा गीत संगीतको क्षेत्र अत्यन्तै साँघुरो थियो । गीतको अभावले गर्दा नेपालका कतिपय गायकले हिन्दी गीत गाउँथे । नेपालमा गीतकारको संख्या कम थियो । यही कुरालाई बुझेर मैले आफ्नो देशका लागि कुनै न कुनै माध्यमबाट देशको सहयोग गर्नुपर्छ भनेर साहित्य तथा गीती लेखनको यात्रा शुरु गरेको थिएँ ।

काठमाडौंका केही युवाले नेपाली गीतको उत्थानमा भूमिका खेल्न त्यति सहज थिएन । त्यस समयमा गीत लेखेर एक पैसा पनि कमाउन सकिने स्थिति थिएन । साहित्यिक पत्रिका बिक्री हुँदैनथे । गीत लेखिसकेपछि गीत सेन्सर हुन्थ्यो । सेन्सरकै कारणले कति गीत त रेकर्ड पनि हुन पाएनन् । रेकर्ड भएका पनि बजेनन् होला ।
नारायणगोपालले एक दिन मलाई तन्नेरी रमझममा भुलेकोे गीत लेख्न आग्रह ग–यो । मैले एउटा गीत लेखेर उसलाई दिएँ ।

हाँस्छौं, गाउँछौं, वसन्त ल्याउँछौं प्रेमको अनुरोधमा
धन्न लिन्नौं हामी केही उनको विरोधमा

पञ्चायतले यो गीतमा लेखिएको शब्द ‘उनको’ ले माथिल्लो निकायलाई प्रहार गर्न खोजेको भनेर गीत नै बन्देज गरिदियो । यसरी धेरै गीत शहीद भएका छन् त्यो जमानामा ।

त्यसबेलाका आफ्ना समकालीन साथी नारायणगोपाल, प्रेमध्वज प्रधान, माणिकरत्न, भूपि शेरचन लगायतका साथी चर्चामा थिए । तर कुनै पनि गायकलाई मैले ‘गीत गाइदिनुस् न’ भन्नुपरेन ।

त्यो खोलाको सङ्लो पानी खाइजाऊँ खाइजाऊँ लाग्छ
मोहनी लाउने कान्छीलाई लैजाऊँ लैजाऊँ लाग्छ ।

माणिकरत्नले गाएको मेरो यो गीत धेरैपटक रेडियोमा बज्यो । उसले मलाई एकदिन भनेको थियो, ‘तिम्रा दुई गीतले मलाई कहाँबाट कहाँ ल्याइदियो ।’ उसले दिल खोलेर भनेको थियो यो कुरा ।

रेडियो नेपालले बन्देज लगाएका कतिपय गीतहरू यसैखेर गए । त्यसबेलामा सञ्चारको माध्यम भनेको रेडियो नेपाल मात्रै थियो । रेडियो नेपालका पूर्णकालीन र आंशिक कर्मचारीले गाएका, रचना गरेका गीतहरूले आफ्ना सृजना राख्ने मौका पाउँथे । हाम्रा कविता तथा गीतले कमै मौका पाउँथे रेडियो नेपालमा ।

तत्कालीन राजा महेन्द्र मलाई एकदमै दूरदर्शी राजा लाग्छन् । उनले नेपाली साहित्य र संगीतको क्षेत्रमा ठूलो योगदान पु–याएका छन् । एकपटक केही कविहरूलाई जम्मा गरेर उनले चितवनको रामपुरमा नेपालभरिको कवि सम्मेलन गराए । ६ वटा डुंगा जोडेर नारायणी नदीमा कवि सम्मेलन गराएका थिए । तर त्यस सम्मेलनमा मलगायत केही कवि जान पाएनौं ।

सम्मेलनमा सहभागी हुन नपाएका कविहरूलाई महेन्द्रले भेट्ने कार्यक्रम राखे । हामी उनलाई भेट्नलाई लाइनमा बसेका थियौं । छेउमा थिए, तत्कालीन यातायातमन्त्री खड्ग बहादुर सिंह । महेन्द्रलाई चिनाउनका लागि अर्का पात्र पनि थिए, कवि केदारमान व्यथित ।

मभन्दा अगाडि गणेश भण्डारी थिए । कोशी अञ्चलका कवि । मेरो पालो आयो । केदारमान व्यथितले मलाई कवि रत्न शमशेर थापा भन्दै चिनाए ।

व्यथितले नाम उच्चारण गर्नासाथ महेन्द्र बोले, ‘नाउँ त धेरै सुनेको हुँ । चिनें, खुशी लाग्यो ।’
त्यसबेलाका हामी साहित्यकारहरूको जोडी खुबै जम्थ्यो । हामी टुँडिखेलमा जम्मा हुन्थ्यौं । न्युरोडको बीच बाटोमै आरामले हिँड्न मिल्थ्यो । फाट्टफुट्ट मात्र सवारी साधनहरू चल्थे ।

नारायणगोपाल, भूपि शेरचन, गोपाल योञ्जन, द्वारिका श्रेष्ठ लगायतका साथीहरू हामी कसरी साहित्य सृजनामा लाग्न सकिन्छ भन्ने विषयमा छलफल गर्थ्यौं ।
काठमाडौंबाहिर नेपाली साहित्य तथा संगीतको माहौल त्यति फैलिन पाएको थिएन किनकि सबैलाई काठमाडौं आएर रेडियो नेपालमा स्वर परीक्षण गराउन सम्भव हुन्थेन । गीत रेकर्ड गर्न महिनौं लाग्थ्यो । फेल भयो भने गुनासो गर्ने कुनै निकाय थिएन । वर्षौं कुर्नुपर्थ्यो ।

रेडियो नेपालले गीत संगीतका लागि राम्रो स्थान दिएको हो । हामीलाई समेत रेडियो नेपालमा गीत प्रवेश गराउन सकस थियो ।

साहित्यमा सबैभन्दा ठूलो भूमिका कल्पनाले खेल्छ । मैले समालोचनाबाहेक साहित्यका सबै विधामा कलम चलाएँ । समालोचना लेख्न नसकेर नलेखेको होइन । नेपाली कवि तथा साहित्यकारहरू नकारात्मक टिप्पणी पचाउन सक्दैनन् । अहिलेका साहित्यकारमा पनि यो समस्या छ । कसैले राम्रो लेखेको छ भन्नुभयो भने चिया खुवाउँछन् । प्रवृत्ति ठम्याउन नसकेको फुच्चेले समीक्षा ग–यो भन्ने आरोप समेत पाइन्थ्यो । त्यसैले पनि मैले समीक्षा लेख्न आँट गरिनँ ।

हामीले विदेशीको दाँजोमा कसरी नेपाली साहित्यलाई स्तरीय बनाउन सकिन्छ भन्नेबारेमा नै छलफल गर्थ्यौं । हामीले त्यतिखेर पत्रिका पनि चलाउने योजना बनायौं ।

पञ्चायतले नेपाली साहित्यलाई माथि उठ्न दिएको थिएन । अञ्चलाधीशले स्वीकृत गरेका साहित्यले मात्र प्रकाशन हुने मौका पाउँथे । हामीले पञ्चायतको थिचोमिचोबाट मुक्ति पाउने आशाले पत्रिका चलाउने योजना बनायौं । ‘अम्लेख’ नामक पत्रिका प्रकाशनको स्वीकृति माग्यौं । तर नेपालीले यो नाम नबुझ्ने भन्दै हामीलाई यो नाम दिइएन ।

त्यसपछि हामीले पाँच अंकसम्म ‘सिउँडी’ प्रकाशन ग–यौं । पाँच अंकपछि पैसा नभएर यो पत्रिकाले पनि निरन्तरता पाउन सकेन । साहित्यिक पत्रिका बेचेर पैसा कमाउन सक्ने स्थिति थिएन नेपालमा ।
यहीबेला मलाई नेपाली साहित्यका अर्का हस्ती विश्वेश्वर प्र्रसाद कोइरालाको सम्झना आउँछ । उनले नेपाली साहित्यको क्षेत्रमा जुन योगदान पु–याएका छन्, त्यो योगदानको हामीले जति चर्चा गरेपनि कमै हुन्छ ।

उनीसँग त्यति धेरै लामो संगत त हुन पाएन । त्यस्तै दुईपटक जति भएको थियो होला । हामी त्यसबेलामा कवि तथा गीतकारका रूपमा उदाएका थियौं । विश्वेश्वर प्रसाद कोइरालाले एकपटकको भेटघाटमा भनेका थिए, ‘म धेरै वर्ष जेल बसेकाले नेपाली साहित्य कुन धारमा जाँदैछ, थाहा छैन । म भारतमा उपचार गरेर आउँछु, त्यसपछि हामी भेटेर छलफल गर्नुपर्छ ।’

तर त्यसपछि उनीसँग मेरो भेट भएन । क्यान्सरले उनलाई जित्दै गएको थियो । पहिलो भेटमा उनले भनेको कुराले अझै पनि मेरो चेतनालाई जोडले हिर्काउँछ । उनले भनेका थिए, ‘म राजनीतिज्ञ हुँ । साहित्यकार पनि हुँ । तर राजनीतिभन्दा साहित्य धेरै माथि छ । राजनीतिले समाजको एउटा पाटो समेट्छ भने साहित्यले सबथोक समेट्छ ।’

त्यसबेलाको समाज हाम्रा लागि मात्र होइन । पछिल्लो पुस्ताका लागि पनि स्मरणीय हुनेछ । ऊबेलामा गाएका कतिपय गीत हामीसँग छैनन् । मैले लेखेका अन्य कृति कता छन् भन्ने कुराको त म आफैंलाई हेक्का छैन । कुनै गीत रेकर्ड भएर पनि हराए । कुनै गीत रेकर्ड हुन नपाएर हराए ।

तपाईंलाई म एउटा सम्झना सुनाउँछु । मेरो गीत ‘स्वर्गकी रानी’ श्रोताको फर्माइसमा दशौंहजारपटक रेडियो नेपालबाट बजेको थियो रे ! तर मैले त्यो गीतबाट समेत एक पैसा पाइनँ ।

जे भएपनि मलाई आफ्ना कालजयी गीतले चिनाएका छन् । भात र दाल खान पुगेकै छ ।

(कवि तथा गीतकार रत्नशमशेर थापासँग लोकान्तरका अर्घेलो थापाले गरेको कुराकानीमा आधारित)

Muktinath Bank

Advertisment
RMC TANSEN
IME BANK INNEWS
shivam ISLAND

Advertisment
Nabil box
Kumari
Vianet communication
Laxmi Bank
hAMROPATRO BELOW NEWS
TATA Below
कात्तिक २८, २०८०

गोपी मैनाली   कविहरूले केका लागि कविता लेख्छन् भन्नेमा मत्यैक्यता पाइँदैन । कोही आनन्दका लागि भन्छन्, त कोही उपयोगिताका लागि । अझ कोही त अभिव्यञ्जनाको अर्को उद्देश्य नै हुँदैन भन्ने गर्छन् ।  ...

कात्तिक १३, २०८०

वरिष्ठ पत्रकार तथा साहित्यकार आचार्य कमल रिजालद्वारा लिखित उपन्यास ‘सुकर्म’को अंग्रेजी संस्करण ‘डीप क्वेस्ट' प्रकाशित भएको छ । २०६९ सालमा नेपालीमा प्रकाशित उक्त उपन्यासको अंग्रेजी संस्करणलाई स...

असोज ६, २०८०

सानीमा भेट्न चितवन गएको थियो गोपाल चार दिन हिँडेर । राप्ती किनार नजिकको सानो गाउँमा बस्दै आएकी थिइन् उनी, जो पहाडमा खान लाउन नपुगेपछि केही वर्ष अघि पुगेकी हुन् त्यतातिर । त्यतिबेला अहिलेजस्तो यातायातको साधन...

कात्तिक ८, २०८०

असोज तेस्रो साता बिहीबार, बुकीबाट गोठ औल झर्ने दिन । लाहुरेहरू आउनु र बुकीबाट गोठालाहरूको हुल गाउँमा झर्नु दशैंको रौनक हो । ‘भोलि साँझ डाँफे चराउन जाने’, सुत्ने बेला गोठमा सल्लाह भयो । घर...

असोज १०, २०८०

गुणराज ढकाल सामाजिक सञ्जालमा अभ्यस्त हुन थालेपछि अध्ययन गर्ने बानी निकै घटेको छ । सामाजिक सञ्जालमा आउने टिप्पणीबाटै हामीले आफ्नो दृष्टिकोण बनाउने गर्दछौं । विषयको गहिराइसम्म पुगेर अध्ययन तथा विश्लेषण गर...

मंसिर २, २०८०

गोपाललाई सानैदेखि धूमपानको लत बसेको थियो, शायद संगतको प्रभाव भनेको यही हुनुपर्छ । घरमा बाबुदाजुहरू हुक्का तान्थे । त्यति बेलाको चलन के भने सबैभन्दा सानोले तमाखु भर्नुपर्ने । त्यतिसम्म त ठीकै थियो, सल्काएर समे...

ओलीलाई फापेको सनराइज हल

ओलीलाई फापेको सनराइज हल

बैशाख १२, २०८१

ललितपुरको गोदावरीस्थित सनराइज हलमा नेकपा (एमाले)का दुई महत्वपूर्ण कार्यक्रम भए । एमालेको प्रथम विधान महाधिवेशन (२०७८ असोज १५ र १६ गते) सनराइज हलमै भएको थियो । विधान महाधिवेशनले विभाजनदेखि चौतर्फी घेराबन्दी...

'एमाले यो सरकारको धरौटीमा छ, बजेट सहमतिमै बन्छ'

'एमाले यो सरकारको धरौटीमा छ, बजेट सहमतिमै बन्छ'

बैशाख ७, २०८१

हामी १५औं अन्त्य गरेर १६औं योजनाको तयारीमा जाँदै छौं । दलका शीर्ष नेताबीच १६औं योजनाको विषयमा छलफल भएको छ । १५औं योजनाको असफलता र नमिलेका कुरालाई १६औं मा सुधार्छौं । हाम्रो गन्तव्य कहाँ हो भन्ने संविधानले ...

उल्लासविहीन नयाँ वर्ष, चंगुलमा परेको लोकतन्त्र

उल्लासविहीन नयाँ वर्ष, चंगुलमा परेको लोकतन्त्र

बैशाख ६, २०८१

सच्चा लोकतन्त्रमा सिमान्तमा रहेको नागरिकले पनि यो देश मेरो हो भन्ने अनुभूति गर्न सक्नेछ- माहात्मा गान्धी । माथि गान्धीको भनाइ किन उद्धृत गरिएको हो भने नयाँ वर्षको आगमन भैसकेको छ र २०८० को बिदाइ बडो हर्षपूर्वक...

x